Giv din bar mere omtale; prøv online marketing

Som nyopstartet bar eller café kan det være svært at blive set blandt det store udvalg af lignende virksomheder. Måske tilføjer man noget helt nyt til bar-verdenen eller også er man en helt traditionel ølbar, i begge tilfælde skal der kunder til.

Men hvordan gør du dig egentlig bemærket? Og gavner det at købe sig til annoncer online?

Folk kigger på nettet, når de skal i byen

Selvom vi alle måske har et favoritsted i nærområdet, hvor vi altid køber kaffe eller en bodega, hvor vi i mange år har drukket fyraftensøl med vennerne, så er de fleste mennesker åbne for nye tiltag.

Det kan dog være svært at spotte de nye steder, hvis man ikke bliver gjort opmærksom på deres eksistens.

I større byer som København og Aarhus er det ikke ualmindeligt at folk måske søger efter, hvor de kunne gå ud og få en drink med vennerne eller kollegaerne, og i den sammenhæng kan det betale sig med paid search.

Hvad er paid search? Jo, det er ganske enkelt en betalt måde at annoncere på online hos f.eks. Google eller Bing. Ved at gøre sin bar synlig online og betale en sum penge for det, højner man uden tvivl sine chancer for nye kunder.

Annoncering kan være en investering

Selvom det kan synes at være dyrt at betale for annoncer online, så kan det i det lange løb godt betale sig.

Man kan eksempelvis benytte sig af annoncering med PPC. PPC er pay per click, det vil sige at man betaler for hver gang en potentiel kunde klikker på din annonce.

Denne afregningsmodel er god til at spore hvor godt din markedsføringstrategi virker og om du eventuelt skal ændre noget.

Giv din bar mere omtale; prøv online marketingAt gå online med sin virksomhed er næsten et must i nutidens samfund, da internettet er det foretrukne sted for information både blandt unge og gamle.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *